March 23, 2011

buat renungan bersama

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya..........

Tapi kalau mak sudah tiada..... .....
MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....




Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya......
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya......
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya.......
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

March 22, 2011

DAGING MASAK HITAM KISMIS


BAHAN-BAHANNYA

1 kilo daging lembu [batang pinang]
2 kotak kecil kismis hitam
1 bungkus kecil rempah kari
2 sudu besar cili kisar
2 tangkai daun kari
kicap manis kipas udang 
bahan-bahan kisar
6 ulas bawang merah
4 ulas bawang putih
2 inci halia,3 batang serai
1 sudu kecil jintan putih
1 sudu kecil jintan manis
1 sudu besar ketumbar

CARA-CARANYA
daging dipotong sederhana,diperap bersama separuh bahan kisar juga kicap manis.biarkan daging diperap selama 2 jam atau lebih.

2.tumis bahan kisar yang separuh lagi bersama dengan cili,rempah kari serta daun kari sehingga naik bau.

3.apabila bahan masak masukkan daging yg. diperap bersama kismis hitam yg telah dikisar  terlebih dahulu.

4.tambahkan kicap jika perlu atau sesedap rasa,masaklah hingga daging lembut ,boleh diangkat  apabila kuah pekat.



SELAMAT MECUBA

March 20, 2011

AMIR 16TH BIRTHDAY


PLAN VIEW


FRONT VIEW


SIDE VIEW


...........HAPPY BIRTHDAY TO AMIR....


HAPPY BIRTHDAY FROM ALVIS

March 18, 2011

SPONGE BOB SQUARE PANTS

ALIFF 2ND BIRTHDAY
THE OTHER CARTOON CHARACTERS THAT ALIFF LIKES

UPIN & IPIN


ALIFF FAVORITE CARTOON CHARACTERS

suka suka aja






March 16, 2011

2ND BIRTHDAY


BIRTHDAY CAKE FOR ALIFF (SPONGE BOB)


ENJOY THE CUPCAKE


READY FOR TAKE 'ACTION'


AMIR AND ALIFF AT AZIE'S UNI

March 8, 2011

aksi kena tembak

video

March 7, 2011

suka-suka

   jelingan maut Aliff buat semua
   hello semua mari main semunyi- dengan Aliff  cak.....
    
bergambar dengan motor abah selepas ronda-ronda keliling taman    
  ibu ,orang ais krim dah datang tu mari la keluar beli kan Aliff ais krim.

March 6, 2011

Aliff kat MiTEK UiTM Segamat.


mana satu nak pilih ni


yang ni cantik


cincin ni cantik gak


pilih tempat lain lak 


bu nak cincin ni leh tak?...

March 5, 2011

KENANGAN LALU


latihan memandu musim panas


aliff naik gajah, di melaka


shopping time


pak cik baru


seronoknya 18 SX mandi dalam sinki
COMELTAK?



aliff ngan poppy steve dari aussie

March 4, 2011


Aliff ini memang suka bergambar ,ada sesiapa pegang kemera aja dia akan beri  pose yang menarik .cerita kartun yang dia paling suka sponge box,digimon,upin n ipin,muscle man .makanan kegemarannya kentang, mee hoon selain nasi.sekarang dah pandai ,bila buka  pintu aja mesti nak keluar bermain-main .Bila dengar aja bunyi loceng ais krim datang dia nak enam ais krim siap tunjuk jari- jarinya sekali.satu pon dia tak habis  makan,

March 3, 2011

memori



aliff dah beransur baik dari demam,semakin aktif ,makan pon berselera aja,ari ni atok dia buat lempeng kelapa ,minta sedikit pon dia tak bagi bukan main lagi aliff makan.
gambar kenangan semasa hantar pak cik n mak cik [SEDARA ANGKAT] di perhentian bas.
Aliff show off dekat akak dia yang dia boleh gulung lidah,jangan cemburu laa ek.

March 2, 2011

aliff daniall




semalam pergi taman ,gembira sakan dia semua permainan hendak dicubanya,hari ni aliff demam ,mungkin terlebih bermain semalam agaknya